Vakmanschap is Meesterschap

Wordt een vakman of vakvrouw

Onze Leerwerktrajecten zijn gericht op leren van een vakmanschap aan kwetsbare jongeren. De jongeren worden door deskundige vakmensen en docenten begeleid met enkele hulpverleners in achtergrond om de specifieke behoeftes af te stemmen en naar juiste baan te begeleiden. Bekijk onze leerwerktrajecten.

Horeca

Werken en leren bij La Marine Cafe Rotterdam, leer de fijne kneepjes van het vak en werk in de keuken of in de bediening. En na ongeveer een jaar, kan het traject worden afgesloten met een examen waarmee een door de branche erkend certificaat kan worden behaald.Stichting Boost werkt samen met onderwijs, ROC en brancheorganisatie van de sector om de doelstellingen van de jongeren te verwezenlijken.

Koraalkweek

Je kunt gedurende je leerwerktraject leren hoe je op een duurzaam manier koraal kunt kweken bij Bluestar Marine Life, ook leer je het opzetten van een circulerend zelfvoorzienend zeeaquarium en het onderhouden en verzorgen van prachtige zeedieren. Zodra het vakspecifiek certificaat is behaald gaan we samen op zoek naar een vervolgplek. Een plek die past. Dat kan zijn in een koraal kweek, aquarium speciaal zaak of restaurant, lunchroom of bij een slager of bakker zijn.

Zo werken wij

Iedereen heeft talenten

Geen mens is hetzelfde. Maar ieder mens heeft talenten en kwaliteiten. Jij ook! Misschien is het niet altijd gemakkelijk geweest om iets met je talenten te doen, terwijl je juist heel graag wil. Boost helpt je je talenten te ontdekken.

Vakmanschap is Meesterschap

Participatie

We willen graag door het bieden van plus leerwerktrajecten kwetsbare jongeren naar vermogen laten participeren in een echte werkomgeving.

Vraag en antwoord

Voor wie?

Stichting Boost biedt op locatie ‘La Marine Cafe Rotterdam’ dagbestedingplus, aan jongeren in de leeftijd van 18-30 jaar. Niet alleen ‘zinvolle’ dagbesteding dus, maar tevens de mogelijkheid om door te ontwikkelen, op persoonlijk vlak maar vooral op het vlak van vakmanschap.

Financiën

De begeleiding wordt gefinancierd door middel van zorgbudget vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) of de Wet Langdurige Zorg. Er is een indicatie begeleiding groep nodig om bij Boost te kunnen leren werken. Het liefst werken we via een persoonsgebonden budget, maar als dit niet mogelijk is dan kan de begeleiding worden geboden via onderaanneming bij een zorgaanbieder. Mocht je vragen hebben over welke situatie op jou van toepassing is, dan willen we die graag beantwoorden tijdens een persoonlijk gesprek.